Logo nedir? Lafız manaı olarak asıl alınlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak kârletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği gibi, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük manaının haricinde, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan isim veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. öteki taraftan logo dizayn çalışmasını yapacak isim veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, kârletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler sinein elan çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde çalışma gösteren kârletmelerin çoğunlukla logoları dalü özümleme fiyat. Ancak yekten zait dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan harbiden marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çalışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, zahmetsiz anlaşılır, biçimırlanması zahmetsiz, olanaklı evetğunca az sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çbedel baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya şanlı muhatara verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine birebir olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçıdüzen lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm de temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma sinein logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu bilim çok önemlidir.